Teater

Mektig og flau figur

Monologen «Oh, Kulturmannen» er aller best når den er på sitt frekkeste.

FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE
[@portabletext/react] Unknown block type "cover-box", specify a component for it in the `components.types` prop

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Teater

Barneteater

Nysgjer­rigper

Ei opplevingsrik framsyning som gir mat til undringa hjå dei minste.

Teater

Døde menn og tørste ­kvinner

«Døde menn og tørste kvinner» er et ambisiøst verk om tida, verden og menneskene.

Teater

Mennesket og Maskinen

«Mennesket og Maskinen» er eit døme på at teater kan vere lengt meir enn det vi tradisjonelt trur det er.