Teater

Mektig og flau figur

Monologen «Oh, Kulturmannen» er aller best når den er på sitt frekkeste.

FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE
[@portabletext/react] Unknown block type "cover-box", specify a component for it in the `components.types` prop

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Teater

Kommentar

Kultur­krigen

Ukrainere demonstrerer mot Nationaltheatrets oppsetning av «Onkel Vanja». Har de et poeng?

Teater

Onkel Vanja

Hanne Tømtas regi av Anton Tsjekhovs «Onkel Vanja» viser hvordan livet både er uutholdelig og håpefullt.

Teater

The Great Yes, The Great No

Sør-Afrikas «grand old man» opna Festspillene.