Teater

Mektig og flau figur

Monologen «Oh, Kulturmannen» er aller best når den er på sitt frekkeste.

FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE FANDENIVOLDSK: Ingunn Beate Strige Øyen er et funn i rollen som den aldrende kvinnen, full av fandenivoldsk sjarm, som begynner å bli lei av å aldri få den anerkjennelsen hun fortjener. Med få, men effektive fakter og ansikts­uttrykk fyller hun ordene med dobbelthet og ambivalens. FOTO: VERA LUNDE
[@portabletext/react] Unknown block type "cover-box", specify a component for it in the `components.types` prop

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Teater

Teater

Hamlet

At Mads Ousdal er dyktig, gjør ikke «Hamlet» for én skuespiller til godt teater.

Teater

Hvis byen lyser

«Hvis byen lyser» freistar å fange Stavangers sjel, men fangar først og fremst det lokale publikummets attkjenning.

Teater

Gengangere

En sjeldent vakker scenografi løfter Ibsens tekst og gir skuespillerne et svært godt rom å arbeide i.