Martin Årseth 19. sep.
Etasjen Det er populært å ta tog. Intercity-linene frå Oslo til Lillehammer, Halden og Skien har gått frå 7,9 millionar påstigingar i 2012 til 15,9 i 2019 (åra frå 2020 til 2022 er misvisande på grunn av korona), Gjøvikbana har gått frå 1,3 til 2,1 millionar og lokaltoga i Oslo frå 36,7 til 41,1 millionar. Auken er raskare enn styresmaktene hadde sett for seg, og dei bad difor Jernbanedirektoratet om å finne ut korleis ein kan få plass til alle desse passasjerane på toga.
Dei store grepa , som å byggje nye spor, er både dyrt og tek lang tid. Difor vart dei bedne om å sjå på alternativ som ikkje kostar så mykje. Direktoratet leverte rapporten til Samferdsledepartementet i går og føreslår at dei kjøper tog med to etasjar når dei skal erstatte toga som går no, som vil seie frå rundt 2030. Det er òg det tiltaket som har lågast netto nytteverdi.