Ønsker rasismedebatt

KHIO-STUDENTER I NYTT BREV:

Fredag sendte seks studenter ved Kunsthøgskolen i Oslo (KhiO) et brev til skolens ledelse, sammen med et opprop signert av 130 studenter. Der uttrykker de misnøye med skolens håndtering av rasisme, melder Subjekt.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Ved veis ende

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Teater

– Nav-saken hører hjemme på scenen, sier påtrop­pende teatersjef Marit Aune.

Kunst

Nasjo­nal­mu­seet rydder nå et helt rom for Jumana Manna. – En seier for oss som aksjonerte i fjor, mener kunstner Ane Hjort Guttu.