Ønsker rasismedebatt

KHIO-STUDENTER I NYTT BREV:

Fredag sendte seks studenter ved Kunsthøgskolen i Oslo (KhiO) et brev til skolens ledelse, sammen med et opprop signert av 130 studenter. Der uttrykker de misnøye med skolens håndtering av rasisme, melder Subjekt.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Disse kino­perlene bør du få med deg i sommer

Bøker

Storfor­la­gene har fått ni bøker avslått så langt i år. Det er på tide med en ny diskusjon om innkjøps­ord­nin­gene, mener forlegger John Erik Riley.

Museum

Oslo-byrådet ville legge ned Skole­mu­seet i Møllergata for å spare penger. Nå er det klart at museet blir bevart.