Notert

Lokalradio taper mest

NOTERT:

FOTO: CHRISTOPHER OLSSØN Christopher OlssønFOTO: CHRISTOPHER OLSSØN Christopher Olssøn

Landets lokalradioer har tapt knappe 33 prosent i inntekter i mars og fram til nå, sammenliknet med samme tid i fjor. Avisene har et inntektsfall på 17 prosent. Det viser tall fra Medietilsynet, som har samlet inn opplysninger om økonomien i medievirksomhetene under koronakrisa. – De medievirksomhetene som har annonser som viktigste inntektskilde, taper naturlig nok mest, sier direktør Mari Velsand. Medietilsynet anslår at medienes samlede tap blir på rundt 930 millioner kroner i perioden mars–mai. ©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Woodstock-kulturen er død – nå står Vink-jentene på festi­val­me­nyen

Sangboka

Skal Lars Lillo-Stenberg trekke fram én norsk låt fra dette århundret, blir det «Skole­veis­vise» av No. 4.

Bøker

Hvorfor er det å si «jeg er funksjons­hemmet» så farlig? spør forsker Anna Kvam