Gassrør­ledning i nord kan bli lønnsomt

NY RAPPORT

Nye analyser fra Gassco viser at det kan være lønnsomt å bygge ut en gassrørledning til Barentshavet. I rapporten ser Gassco på hvordan Norge kan få transportert ut mer av gassen i Barentshavet. Konklusjonen er at det kan være lønnsomt å bygge ut, kunne Gassco-sjef Frode Leversund fortelle da han overleverte rapporten til olje- og energiminister Sylvi Listhaug (Frp) mandag.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Essay

Blir forfat­teren snart overflødig?

Kronikk

De groteske globale ulikhetene er ikke naturgitt, og nettopp derfor kan myndig­he­tene endre dem.

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.