Film

Netflix-estetikken

Hva gjør vi når alle filmer og serier tar til å likne hverandre?

PANAMA PAPERS: Steven Soderberghs Netflix-film «The Laundromat», med Meryl Streep i en av rollene, er et platt, umorsomt forsøk på å stille ut kapitalmaktas umettelige grådighet. FOTO: NETFLIX PANAMA PAPERS: Steven Soderberghs Netflix-film «The Laundromat», med Meryl Streep i en av rollene, er et platt, umorsomt forsøk på å stille ut kapitalmaktas umettelige grådighet. FOTO: NETFLIX

I motsetning til programsjefen for filmfestivalen i Cannes, Thierry Frémaux, har ikke Venezia-biennalens overhode Alberto Barbera de minste kvaler med å invitere Netflix inn i varmen. Nicolas Winding Refns radikale serie «Too Old To Die Young» (Amazon Studios) fikk derimot premiere i Cannes i mai.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Film

Anmeldelse

En natt i dyreparken

Morsom og småskummel «skrekkfilm» for barn som ikke så lett får mareritt.

Film

After the Hunt

«After the Hunt» bør møtes med mer enn ryggmargsreflekser fra et størknet debattklima.

Film

Roofman

«Roofman» har sjarm, varme og risiko­villighet – samt idiotisk dårlige valg.