Notert

Eierne ble millionærer

NOTERT:

FOTO: TERJE PEDERSEN, NTB SCANPIX Terje PedersenFOTO: TERJE PEDERSEN, NTB SCANPIX Terje Pedersen

I fjor sommer kjøpte et amerikansk oppkjøpsfond Øyafestivalen. Nå skriver Dagens Næringsliv at de norske eierne tjente 52 millioner kroner på salget. De norske gründerne er fortsatt medeiere i Øyafestivalen AS gjennom aksjer de sikret seg i Superstruct Entertainment, og deler av salgssummen har gått inn i disse aksjene, ifølge avisa. «Vi tidligere eierne er jo fortsatt indirekte eiere og er med i styret», skriver medeier Claes Olsen i en e-post til avisa. Han ønsker ikke å kommentere den totale salgssummen.©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Woodstock-kulturen er død – nå står Vink-jentene på festi­val­me­nyen

Sangboka

Skal Lars Lillo-Stenberg trekke fram én norsk låt fra dette århundret, blir det «Skole­veis­vise» av No. 4.

Bøker

Hvorfor er det å si «jeg er funksjons­hemmet» så farlig? spør forsker Anna Kvam