Signert

Hvordan var dette igjen, ville vi ikke at folk skulle bo i hele Norge?

Mennesket lever ikke av vakker natur alene.

ILLUSTRASJON: KNUT LØVÅS, KNUTLVAS@GMAIL.COM KNUT LØVÅSILLUSTRASJON: KNUT LØVÅS, KNUTLVAS@GMAIL.COM KNUT LØVÅS

Det er vakkert i Nord- Norge. Da vi kom flyttende til Bodø i fjor sommer, hadde jeg bare vært der én gang før. Som en fullblods Oslosnobb var mitt forhold til de nordligere delene av landet preget av romantikk og nostalgiske barndomsminner. Bodøtilværelsen startet med skriving på fulltid og joggeturer under den veldige himmelen, under byens stadig skiftende skydekke. Himmelen var plutselig så stor.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Signert

Når poli­ti­kerne går mot høyre, følger velgerne etter

No må eg krype til krossen og peike på skrivingas eigenverdi for forfat­taren.

Hva er egentlig den defi­ne­rende konflikt­linjen i verden – og hvordan kan venstre­si­den best utnytte den?