Notert

37 ansatte trakassert

NOTERT:

FOTO: TOM HENNING BRATLIE FOTO: TOM HENNING BRATLIE

2 prosent av de ansatte, i alt 37 personer, er blitt utsatt for seksuell trakassering ved Oslomet det siste året. Det går fram av universitetets medarbeiderundersøkelse. De fleste av de 37 sier at de «av og til» opplever dette, mens noen opplever det oftere. Tallene er langt høyere enn hva antall varslingssaker på Oslomet skulle tilsi. – Jeg vet ikke om jeg er overrasket. Jeg skulle selvfølgelig ønske at det ikke var en eneste sak som omhandlet seksuell trakassering her, men helt realistisk så er det nok ikke slik, sier rektor Curt Rice.©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Disse kino­perlene bør du få med deg i sommer

Bøker

Storfor­la­gene har fått ni bøker avslått så langt i år. Det er på tide med en ny diskusjon om innkjøps­ord­nin­gene, mener forlegger John Erik Riley.

Museum

Oslo-byrådet ville legge ned Skole­mu­seet i Møllergata for å spare penger. Nå er det klart at museet blir bevart.