Søksmålet mot staten i forbindelse med 23. konsesjonsrunde har reist en prinsipiell debatt om rettsvesenets rolle i miljøspørsmål. Som jusprofessor Hans Petter Graver viser i Klassekampen 26. oktober, er denne debatten bredere enn diskusjonen om den konkrete saken som Natur og Ungdom og Greenpeace har reist mot staten.
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn



