Det er noe grunnleggende galt når identifiserbare, tilfeldige enkeltpersoner kan bli henrettet av maskerte mordere og at familiene til ofrene må leve med at dokumentasjonen av mordet er tilgjengelig i ettertid for hvem som helst over Internett. Det er også noe åpenbart galt når vi i dag ser våre politikere bli tvunget til – uten betenkningstid og ofte i følelsesmessige ubalanse – å kommentere ugjerningene og samtidig utvikle sine motstrategier i full offentlighet.
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn
