KronikkBibliotek

Fem gode grunner for Nye Deichman

Er i tvil: Byrådsleder Raymond Johansen har vurdert å droppe utbyggingen av prestisjebiblioteket i Bjørvika. Foto: Siv Dolmen Er i tvil: Byrådsleder Raymond Johansen har vurdert å droppe utbyggingen av prestisjebiblioteket i Bjørvika. Foto: Siv Dolmen

Det nye byrådet i Oslo vurderer å droppe byggingen av Nye Deichman i Bjørvika. Det er greit å tenke seg om når kostnadene øker, men det er ingen grunn til å tvile på om man skal bygge nytt hovedbibliotek. Her er fem gode grunner:

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kronikk

Nå er det slutt på kubansk sovjet-kommunisme – ti år for seint, etter ekstremt press fra USA.

ICC har interne og eksterne problemer. Norge bør bidra på begge områder.

KI kan gi økt produk­ti­vitet på kort sikt. Hva skjer lengre fram i tid?