Skuespillere mister jobben ved Oslo-teatre
Fagforening vil diskutere åremål
Fem skuespillere ved Det Norske Teatret mister jobben, skriver Norsk shakespearetidsskriftet. Skuespillerne har jobbet ved teateret i opptil 15 år, men får ikke fornyet åremålskontraktene sine. Det skyldes ifølge tidsskriftets kilder at teateret ikke lenger skal ha skuespillere på åremålskontrakt. Hvem det gjelder, er foreløpig ukjent, men en anonym kilde uttaler til tidsskriftet at de berørte er «synlige skuespillere som har jobbet mye». Teatersjef Kjersti Horn har ikke svart på tidsskriftets henvendelser.
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn
