Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Museum

Det kan bli dyrere å gå på museum

Museums- og kinosjefer advarer mot skattekommisjonens momsøkning. De frykter færre besøkende og svakere økonomi.

Kan bli dyrere: Hvis skattekommisjonen får det som de vil, blir det tre prosent dyrere å oppsøke museer. Bildet er fra Teknisk museums utstilling «Energi i klimakrisens tid» i 2024. Foto: Vilma Taubo

Skattekommisjonen foreslår å øke momssatsen på inngangsbilletter til museer, gallerier og kinoer.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen