Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Kommentar

Medier og ledelse

Hvor står Aschehoug når støvet har lagt seg?

Mer enn noen gang trenger vi samfunnsstemmer som er reflekterende og analytiske, sa forlegger og konsernsjef i Aschehoug, Mads Nygaard, i en pressemelding nylig. Anledningen var paradoksalt nok at de satte strek for 130 års historie, og solgte tidsskriftet Samtiden til Magne Lerøs Medier og Ledelse. I porteføljen har han Reiseliv1, Dagligvarehandelen, Dagens Perspektiv, Matindustrien og KulturPlot. Papiret skal bestå, men suppleres digitalt. Hastigheten skal likevel ikke opp, ifølge Lerø: «Samtiden bør heller hente inspirasjon fra ‘delayed gratification’-journalistikken som kjennetegnes av at en skriver om en sak først når støvet har lagt seg.»

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?