Som leser av Klassekampen er det ikke sikkert du har fått det med deg. Men i aviser med mer høyreorienterte lesere foregår det en annonsekampanje for noe som kaller seg «aksjon for borgerlig valgseier». Foreningen er bekymret for at «de påstått økende forskjellene» skal prege hele valgkampen, og samler inn penger til å spre motinformasjon i form av annonser og opplysningsskrifter. Samtidig har Erna Solberg latt seg intervjue om at formuene til Høyres største sponsorer har økt kraftig under hennes regjeringstid. Journalisten hadde åpenbart planlagt at intervjuet skulle handle om økende ulikhet, men Solberg svarer med hurrarop for de rike og slår fast at hun ikke er så opptatt av å snakke om sosial ulikhet, hun kaller det «et metabegrep».
Økonomene Morten Jerven, Erik S. Reinert, Maria Walberg, Rune Skarstein, Chr. Anton Smedshaug og Marie Sneve Martinussen skriver onsdager i Klassekampen.