Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Treffande tragikomedie fortel om når dei attlevande blir det verste med døden.

Dødsdistraksjonar

BAKLENGS I FUGLEKASSA: Nisse (Peik Stenberg) har snikra fuglekassar medan kona låg på dødsleiet. Det gjev ikkje rom for sonen Stefan (Martin Paul). FOTO: FIDALGO

Klaus Härö viser at ein «liten» film kan bli stor, om regissøren kjenner stoffet sitt godt nok.

(Livet efter döden, Finland, 2020)

Regi og manus: Klaus Härö.

Med: Peik Stenberg, Martin Paul, Lena Labart.

Lengde: 1 t. 20 min.

«Eventuelle likskapar medverkelege personar er tilsikta», står det å lesa på fortekstane til Klaus Härös «Livet etter døden». Det fortel noko om stinget i Härös komikk når filmskaparen skriftleg tar på seg eit ansvar som andre, røyndomsnære spelefilmar freistar å fri seg frå. Ja, forteljinga har eit sjølvbiografisk utgangspunkt. Meir spesifikt grip Härö tak i minna om korleis det var å mista mor si, då han var tidleg i 20-åra, og korleis det smertefulle tapet vart verre av dei motsette måtane han, faren og deira næraste takla eller fortrengde sorga på.