SATSER PÅ TEKNOLOGI: Statssekretær Atle Hamar (V) i Klima- og miljødepartementet til sier VG at ferjefri E39 kan bli for dyrt. Venstre mener regjeringen heller bør bruke den enorme summen på klimateknologi. – Vi kan rydde opp i de forferdelig dårlige veiene, og samtidig gjøre Norge verdensledende innen grønn skipsfart, sier Hamar til avisa. I 2013 vedtok den rødgrønne regjeringen å bruke 150 milliarder kroner på å fri stamveien fra rutetabellene. Siden har prisrammen økt til 340 milliarder. Samtidig har dieseldrevne ferjer blitt byttet ut med elektriske, og hydrogendrevne ferjer er på vei. ©NTB
Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Landskap
Dagboka
- Dei færraste av oss trivst best i opne landskap. Likevel er opne kontorlandskap framleis trendy i sjølverklærte framoverlente bedrifter, lenge etter at ekspertar har slått fast at folk ikkje fungerer godt når dei må dele kontor med alle kollegaene sine. Det går ut over både trivsel og arbeidsro.