Det var på det glade syttitalet, den gongen sekterismen bløma på venstresida, og SV framleis var prinsippfast i sin NATO-motstand. 1. mai-førebuingane tok til med at alle partar lata som om dei ville gå i tog saman, mens dei i røynda leita etter eit påskot til forhandlingsbrot, slik at dei kunne ha sitt eige, rettruande tog. Eit år var det til dømes at éin fraksjon ville ha parolen «Noreg ut or Nato», og ein annan ville ha «Nato ut or Noreg». Og Samorg-toget slutta jo opp om Nato, og ville ikkje ha verken den eine eller den andre parolen. Og så toga då tre konkurrerande 1.-maitog rundt i gatene i Bergen. Men eitt år hadde moderpartiet vårt latt vera å bryta med Samorg-toget, og skulle gå saman med høgre-avvikarane i Arbeidarpartiet. Det var uaktuelt for oss i ungdomspartiet. Og like uaktuelt var det å gå med marxist-leninistane i Raud Front-toget.
KRIMINELT
Krimsjangeren sies å ha et samfunnskritisk potensial. Bokmagasinet har etterforsket saken.
Ubønnhørlig: Hos Sara Stridsberg og Cormac McCarthy går de forsvarsløse undergangen i møte mens gudene forholder seg tause.
SKJEBNENS LOV
Krimsjangeren, både i litteratur og tv-serier, har vent oss til det meste: seriemord, avkuttede hoder, narkooppgjør med automatvåpen, bestialske ritualmord, seksualdrap, lemlestede kvinner, barnelik nedgravd i skogen, blodsprut og hjernemasse oppetter veggene – ja ja men, som vi koser oss i godstolen eller på hytta i påskeferien. Det finnes sikkert avanserte psykologiske teorier om hvorfor vi finner glede i denne fiktive grusomheten, men en banal antakelse er at det rett og slett er pirrende å befinne seg i spennet mellom det absolutt forferdelige vi leser i bøkene eller ser på fjernsynet, og den beskyttede sofakroken vi observerer det fra. Det finnes et element av både trygghet og lettelse innebygd i krimsjangerens redsler; vi vet i grove trekk hvordan det kommer til å gå: Forbrytelsen blir oppklart, morderen blir arrestert eller drept, samfunnet får en slags hevn, orden blir gjenopprettet, som det heter. Slutten på krimfortellingen er i stor grad forutbestemt, og vi sluker ikke krim for å bli klokere, tror jeg; sjangeren tilfredsstiller andre behov.