Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Melding

Livet rasar forbi

«L.i.f.e.g.o.e.s.o.n.» manar oss til å løfte blikket før det er for seint.

UTAGERER: Då Brille får ein dødeleg diagnose, går ho strake vegen på bar, drikk sjampis og tek MDMA. Det er tidvis morosamt, tidvis djupt sørgeleg, og rolla er vakkert og nyansert tolka av Heidi Gjermundsen Broch. FOTO: DAG JENSSEN Dag Jenssen 99547284 post@dagjen.no

Det Norske Teatret, scene 3

Av: Rolf Kristian Larsen.

Omsetjing: Brynjulf Jung Tjønn.

Regissør: Frank Kjosås.

Komponist: Sandra Kolstad.

Dramaturg: Mathilde Holdhus.

Med: Heidi Gjermundsen Broch, Ingeborg Sundrehagen Raustøl, Peiman Azizpour, Frode Winther, Joachim Rafaelsen.

«L.i.f.e.g.o.e.s.o.n» er historia om ei 45 år gamal kvinne som har gått i same tralten sidan ho mista kjærasten i ei motorsykkelulykke som 25-åring. Ho arbeider i byråkratiet i eit kommunalt kontorlandskap, kjem heim, snakkar med den døde kjærasten sin, tek på seg den beige anorakken og dei altfor store brillene og går på jobb neste dag. Dei kallar henne Brille. Ho er blitt brillene ho ber på nasen og evner ikkje, trass dei store brillene, å sjå at livet rasar forbi.

Dotter si har ho mista kontakten med, sjølv om dei framleis deler hus. Begge kan klandrast for dette, dottera er mest oppteken av kjærasten sin, dei vil etablere seg og kjøpe ein eigen stad å bu, helst med forskot på arv. Brille er konfliktsky og tek ikkje tak i distansen mellom henne og dottera.

Med ein gamal speledåse manar ho fram den for lengst avdøde kjærasten (Frode Winther). Han er den einaste ho snakkar med. Kollegaer møter ho berre i arbeidstida, ho vert ikkje med på jobbfest, ho går aldri ut, gjer aldri noko for sin eigen del. Det er fyrst då ho får ein dødeleg diagnose, at ho verkeleg vaknar.

Framsyninga er produsert på Scene 3 ved Det Norske Teatret med Rolf Kristian Larsen som dramatikar. Han er mest kjend som skodespelar og har utarbeidd manuskriptet i samråd med Dramatikkens hus.

«Alt fell på plass på akkurat rett stad, slik det skal gjere i ei god historie»

Frank Kjosås debuterte som regissør i 2017 med framsyninga «Olav den Heldige» i Sarpsborg, og dette er hans andre arbeid som regissør. Saman har dei laga ein hyllest til den middelaldrande kvinna, ho som aldri kjem for seint, som går i eitt med skiljeveggen på kontoret og behandlar søknader for plan og bygging.

Grunnrisset i historia er velbrukt. Hovudpersonen oppdagar livet idet ho eller han innser at dei er i ferd med å forlate det, og byggjer nye relasjonar. Vi har sett det i filmar som «50/50» frå 2011 eller «One true thing» frå 1998. Der Hollywood truleg hadde teke tak i relasjonen med dottera og reparert denne, vel Rolf Kristian Larsen heller ein meir skandinavisk og kjenslemessig distansert utgang. Brille fortel aldri til dotter si om kreften, det vert ingen amerikansk gjenforeining der mor og dotter vert kjend på ny. I staden gjer ho som før, ho teier krisa si i hel slik at døden kjem uventa på dottera (Ingeborg Sundrehagen Raustøl). Dette kan synast hjarterått, men det samanfattar også kjerneproblemet til Brille på ein elegant måte. Ho har mista fokus etter 25 år med søvngjengeri og evner ikkje å sjå den viktigaste relasjonen i livet sitt.

I staden går Brille strake vegen på bar. Der fortel ho om dødsdommen sin og bestiller den dyraste sjampanjen som er å oppdrive. Den livlege nordlendingen bak baren (Joachim Rafaelsen) stenger sjappa på sekundet, spanderer sjampanjen og tek henne med på nattklubb. Ho møter ein ung kollega (Peiman Azizpour) som ho tek med seg heim, ho tek MDMA og får seg ein ny kåpe som får henne til å likna ein hallik frå pornoindustriens spede byrjing på 70-talet i Los Angeles. Stykket er tidvis morosamt, tidvis djupt sørgeleg, og rolla som Brille er vakkert og nyansert skildra av Heidi Gjermundsen Broch.

Dette kunne lett blitt ei svart-kvit framstilling der mor rockar laus idet dødsdommen kjem over henne, men Brille held fram med å tvile, ho rister aldri av seg sorgene sine og legg stadig band på seg – sjølv i sjampanje- og MDMA-rus.

Ting kan tyde på at Frank Kjosås har gjort ein solid jobb frå registolen, sjølv om eg lenge tenkjer eg at det er noko uforløyst over historia. Men alt fell på plass på akkurat rett stad, slik det skal gjere i ei god historie.

Sandra Kolstad har komponert musikken, og det er den som får brikkene til å falle på plass. I siste scene går bakteppet opp. Gjermundsen Broch sit under eit stort tre ved eit piano og syng om demonar ho aldri kan jage og som aldri vil døy. Der får vi for alvor ta del i krisen til Brille, no forstod vi kva som budde i henne og kva som verkeleg stod på spel.

Framsyninga er ei vakker og morosam påminning om å løfte blikket og kvitte seg med den beige anorakken før det er for seint.