Det var noe komisk over tabben avisa Dalane Tidende gjorde, da den høytidelig slo opp at Egersund var kåret til årets juleby av «skribentene i Nettavisen». Saken var nemlig basert på en artikkel i Nettavisen som viste seg å være reklame. Selvsagt var det flaut for avisa at den ikke oppdaget det lille merket «kommersiell markedsføring» i den opprinnelige artikkelen. Men hendelsen illustrerer også hvor langt Nettavisen går i å systematisk rive ned skillet mellom reklame og journalistikk; selv kolleger blir lurt.
Les hele Klassekampen på nett
Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.
For å produsere best mat på best måte må bønder, forskere og rådgivere ha en real byttekveld.
Elise Matilde Lund
«Hei, Hanne! Nå er jeg endelig ferdig med forskningsprosjektet mitt», roper Bjørn. Hanne står midt i melkegrava i fjøset og ser etter at melken har den gulaktige hvitfargen den skal ha idet den klemmes ut av jura. Bjørn kommer nærmest løpende inn med et papirhefte i hånda. «Gratulerer», sier Hanne. Hun trenger ikke spørre hva han kom frem til, det har han allerede fortalt henne, og hun har allerede tatt Bjørns resultater med i beregningen når hun planla neste års beitesesong.
Les hele Klassekampen på nett
Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.