Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Leder

Digitalstrategi

  • Dagens Næringsliv hadde i går et intervju med tidligere seniorrådgiver Gunnar Bleness i konsulentselskapet «Inventura, der han etterlyser «større evne til å tenke nytt og fremtidsrettet hos medieledere». «Å lese papiraviser er en seniorøvelse som i all hovedsak vil dø ut om ikke mange år. Dette må medieledere forholde seg til og ta konsekvensene av», sier Bleness. Det må Bleness gjerne mene, men vår vurdering er at papiravisene fortsatt vil leve i mange år, selv om flere vil velge digitale plattformer. Vår erfaring er heller ikke at det skorter på vilje til digital innovasjon i norsk mediebransje. Overalt der mediefolk møtes, diskuteres digitale muligheter, og det jobbes på spreng i alle avishus for å utvikle løsninger som gjør at avisene fortsatt skal spille en sentral rolle i mediebildet.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen