I dag

Vi som elsket Posten

Smellet i oppgangen i Libakkfaret 1, når postbudet var ferdig og lukket postkassene – det vekket fryd! Vi bodde i 1. etasje og jeg kunne høre de små dumpe lydene av post som ble sortert. Senere skrev jeg en stil om posthuset i Vollen i Asker: «. men ett sted, blant mye grønt gress og høye trær står et lite solgult hus, med en liten trapp, et lite vindu med vinduslemmer og en tredør med et ørlite vindu i. Dette er Vollen posthus». Min klasseforstander tok fram sin gamle stålpenn og lot godt gammeldags blekk flyte, da han skrev en kommentar til stilen. Jeg elsket plutselig å skrive stil! Jeg elsket posthuset.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Essay

Blir forfat­teren snart overflødig?

Kronikk

De groteske globale ulikhetene er ikke naturgitt, og nettopp derfor kan myndig­he­tene endre dem.

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.