Anmeldelse

Mennesket har ikke noen sjel

«Reqiem for an exit» er ikke bare et nødsignal fra en samtid som har løpt fra oss, men en nasjonalskatt.

Ikke til å tulle med: Stilt overfor «Requiem for an exit» av Frode Oldereid og Thomas Kvam, vil de fleste skjønne at nå er det alvor. Foto: Kjøpmanngata Ung kunstIkke til å tulle med: Stilt overfor «Requiem for an exit» av Frode Oldereid og Thomas Kvam, vil de fleste skjønne at nå er det alvor. Foto: Kjøpmanngata Ung kunst

Meta.Morf 2024: (up)Loaded Bodies

TEKS. studio

Trøndelag Senter for Samtidskunst

Kjøpmannsgata Ung Kunst

Trondheim

To ting sammenfaller med at jeg prøver å orientere meg i det svært fyldige programmet til den åttende etappen av Meta.Morf – biennalen for elektronisk kunst. Utgavene har aldri vært en mindre affære enn den var gangen før, og nå har den blitt til en slags sprawl som strekker seg fra april til oktober, og fra Steinkjer til Rotterdam – selv om det aller meste foregår i Trondheim.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Kulturminner

Senter­par­tiet mener norske kultur­minner blir nedprio­ritert til fordel for klima- og miljø­for­mål. Nå vil de flytte forvalt­ningen av kultur­arven til Kultur­de­par­te­mentet.

Småparti

Meir enn kvar fjerde MDG-veljar bur i Oslo. Raudt styrkjer seg derimot i distriktet.

Homo politicus

Hvorfor lar du deg sjokkere av USAs president igjen, og igjen og igjen?