Anmeldelse

Den faktiske samtiden

I en tid hvor begrepet samtidskunst betyr stadig mindre, skal du slite med å finne noe mer samtidig enn utstillingene på Kunsthall Trondheim.

Blinde flekker: Berenice Olmedos «Oculu» (2023) er et keratometer som projiserer bilder av øyne på gulvet. Foto: Daniel Vincent Hansen. Gjengitt med tillatelse fra kunstneren og Jan Kaps, Köln.Blinde flekker: Berenice Olmedos «Oculu» (2023) er et keratometer som projiserer bilder av øyne på gulvet. Foto: Daniel Vincent Hansen. Gjengitt med tillatelse fra kunstneren og Jan Kaps, Köln.

Attention After Technology

Kunsthall Trondheim

Står til 24. januar

Det er ambisiøst, dette her, men det er det bestandig på Kunsthall Trondheim. Det er svært internasjonalt, omfattende, progressivt og utforskende, og veldig, veldig hitech. Utstillingen har tilsynelatende verken begynnelse eller slutt, men hvem eller hva kan skryte på seg å ha det?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Musikk

Alexandra Archetti Stølen har ledet musikk­fes­ti­valen Oslo World i 20 år. Men helst skulle hun ledet Argentinas landslag i fotball.

Kronikk

At Arbei­der­par­tiet møter storm i distrik­tene er ikke noe nytt. Det lærte Martin Tranmæl på en seilas langs den nordnorske kysten i 1920.

Ungdomskrim

Minis­ter­trioen Kari Nessa Nordtun, Astri Aas-Hansen og Karianne Tung danner felles front mot gjengene som rekrut­terer barn på nett, og tekno­logi­sel­ska­pene som lar dem gjøre det.