Anmeldelse

Den faktiske samtiden

I en tid hvor begrepet samtidskunst betyr stadig mindre, skal du slite med å finne noe mer samtidig enn utstillingene på Kunsthall Trondheim.

Blinde flekker: Berenice Olmedos «Oculu» (2023) er et keratometer som projiserer bilder av øyne på gulvet. Foto: Daniel Vincent Hansen. Gjengitt med tillatelse fra kunstneren og Jan Kaps, Köln.Blinde flekker: Berenice Olmedos «Oculu» (2023) er et keratometer som projiserer bilder av øyne på gulvet. Foto: Daniel Vincent Hansen. Gjengitt med tillatelse fra kunstneren og Jan Kaps, Köln.

Attention After Technology

Kunsthall Trondheim

Står til 24. januar

Det er ambisiøst, dette her, men det er det bestandig på Kunsthall Trondheim. Det er svært internasjonalt, omfattende, progressivt og utforskende, og veldig, veldig hitech. Utstillingen har tilsynelatende verken begynnelse eller slutt, men hvem eller hva kan skryte på seg å ha det?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Industri

Norske indu­stri­ar­beids­plasser trues av EU-toll som avgjøres i dag. Hoved­til­lits­valgt på smelte­ver­ket i Sauda holder fast ved et lite håp.

Saudi-arabia

USA overlater gamle strider til historien når Donald Trump i dag ønsker Saudi-Arabias kronprins velkommen til Det hvite hus. Men uenigheter om Israel kan forsure tonen.

Kunst

Lubna Jaffery (Ap) forventer at museer «evner å svare for sine valg»