I dag

Om det å være mann

Forfatter Geir Gulliksen har et morsomt essay i Klassekampen 29. mai, ledsaget av strålende illustrasjoner av Anders N. Kvammen. Gulliksen skriver om å tisse, fordi han sitter og oppfatter det som kvinnelig.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Andre verdenskrig

Farfar brente arkiver under andre ver­dens­krig. I en verden der det igjen er behov for å gjemme folk, tenker jeg på det som en form for kjærlighet.

Musikk

Dukker opp som KI-mat: – Gi meg en prosent

Skattekommisjonen

Frykter at vanlige folk rammes hvis formues­skatten kuttes