I dag

Om det å være mann

Forfatter Geir Gulliksen har et morsomt essay i Klassekampen 29. mai, ledsaget av strålende illustrasjoner av Anders N. Kvammen. Gulliksen skriver om å tisse, fordi han sitter og oppfatter det som kvinnelig.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Kunst

Beatriz González’ billed­for­flyt­ninger samtaler med vestlig pop- og kon­sept­kunst, men insisterer på å være noe annet og kolom­bi­ansk.

Med andre ord

Forventer vi for mye av forfattere og intel­lek­tu­elles kulturelle mot­stands­kraft?

Kronikk

Nå er det slutt på kubansk sovjet-kommunisme – ti år for seint, etter ekstremt press fra USA.