Du kan bla til neste sideBla med piltastene
DebattPrivat omsorg

Trygghet, ikke anbud – svar til Bekkemellem

Vi er bekymra for kommersielle firmaers inntog i omsorgstjenestene kommunene yter til unge personer. NHO-direktør Bekkemellem snakker ned kommunesektoren i sitt brennende engasjement for egne medlemmer av kommersielle velferdsfirmaer. Det er hennes jobb. Det å ivareta yngre mennesker med omfattende hjelpebehov, det være seg i eller utenfor hjemmet, er blant kommunenes og våre medlemmers kjerneoppgaver. Et nytt notat fra For velferdsstaten viser at Kommune-Norge kjøper omsorgstjenester for yngre fra kommersielle firmaer for nær 10 milliarder kroner årlig. Det gleder Bekkemellem, vi er bekymra.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen