Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Kunstig intelligens

Hardere, dårligere, raskere, svakere

Coca-Colas KI-genererte julereklamer er en perfekt illustrasjon av hva økt produktivitet egentlig innebærer.

KI-SKVIP? Coca-Cola valgte i år igjen å lage sin tradisjonelle julereklame ved hjelp av KI, til tross for bred fordømmelse. Bilder: Skjermdumper fra Coca-Colas KI-reklamer

I denne søte juletid har Coca-Cola Company, som hadde et overskudd på 28 milliarder dollar i fjor, besluttet seg for å spare penger. De fleste husker Coca-Colas ikoniske julereklamer fra barndommen: et snødekt landskap som plutselig lyses opp av røde lastebiler fulle av leskedrikk. Når lastebilene ruller forbi, følger til og med uglene og harene forventningsfulle med, helt til bilene til slutt kommer frem til en sjarmerende liten by der føreren stiger ut av den første og det viser seg å være julenissen! Han rekker en cola til et gledestrålende barn. Slutt.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen