Hvem vil Kvinnefronten beskytte?

I Klassekampen, 25. august, tar Unni Rustad, medlem i Kvinnefronten, til orde for å beholde sexkjøpsloven. Hun kaller den «den nordiske modellen», omtrent som om vi snakker om velferdsstaten.
Jeg snakker ikke på vegne av en stor organisasjon, når jeg som et lite pip av en beboer i indre by vil påstå at det Kvinnefronten kjemper for er sexsultne snuskmenns mulighet til å kjøpe en time eller to av en ikke-etnisk norsk kvinnes kropp uten å risikere noe som helst.
Loven, som sier at det er straffbart å kjøpe, men lovlig å selge, har sikkert hatt som intensjon at kunden skal straffes for å se på kvinner som en vare, og at den sårbare kvinnen ikke skal straffes for sine manglende yrkesvalg. So far, so good. Jeg tror at jeg og Kvinnefronten ønsker det samme, at ikke kvinner anno 2020-ish skal konkurrere på et markedsliberalistisk marked styrt av tilbud og etterspørsel (der selgerne kan se langt etter AFP!). Problemet oppstår når Kvinnefronten fremstiller det som dagens lov beskytter kvinnene.
«La meg få invitere Kvinnefronten på en vandring i indre by»
La meg få invitere Kvinnefronten ved Unni Rustad på en vandring i indre by og vise fram det store utbudet av seksuelle tjenester pakket inn som «massasje». Her reklameres det med arbeidstid som er hinsides velferdsstatens og bak de tette gardinene sitter kvinner som snakker lite eller dårlig norsk, ofte alene og utsatt for hva som helst av hvem som helst.
Videre vil jeg utfordre Kvinnefronten til å bevise hvordan de mener dagens lov fungerer. Håndheves den? Hvor mange er straffet eller bøtelagt siden loven trådte i kraft?
Det er utrolig naivt å tro at dagens lov beskytter utsatte kvinner. Alternativene, å legalisere sexkjøp eller å forby det, må være langt bedre. I det første tilfellet vil menn åpenlyst åpne døren til et bordell og risikere den skammen, mens kvinnene kunne bli beskyttet og omfattet vårt felles lovverk. I det andre tilfellet vil en si at kjøp og salg av et menneskes kropp ikke er en del av et humanistisk menneskesyn og heller legge til rette for at våre sårbare medsøstre kan tjene til livets opphold på mindre inngripende måter.