Lene Berg kobler film, kunst og litteratur i presentasjonen av sin voldsomme familiehistorie.
Kåre Bulie
I kortfilmen «Dagen står opp» stiller Lene Berg direkte, prøvende spørsmål om hva som egentlig skjedde da faren ble funnet sovende ved siden av sin døde kone i en parisisk forstad. ALLE FOTO: THOR BRØDRESKIFT
Av Lene Berg
Bergen Kunsthall
Står til 21. august
Fire skuespillere, her Kyrre Hellum, har fått i oppdrag å gestalte Arnljot Berg. I en kombinasjon av lyd og bilder får publikum innblikk i korrespondansen mellom jenta Lene og hennes fengslede far.
Ein israelsk filmskapar (Avshalom Pollak) går inn i ei livskrise når han møter ein venleg autokrat frå kulturdepartementet (Nur Fibak). FOTO: MUBI
(Ha’berech, Frankrike/ Israel, 2021)
Regi og manus: Nadav Lapid.
Med: Avshalom Pollak, Nur Fibak.
Sjanger: Drama.
Lengde: 1 t. 51 min.
Vist på: Mubi.
(Hebraisk med blant anna engelsk teksting)
Nadav Lapid er blant dei kunstnarane som endevender si personlege historie for å «tømma» innhaldet i manuskripta sine. Stundom blir resultatet glitrande og tankevekkjande kompleks filmkunst, slik som i «Synonymes», som vann Gullbjørnen i Berlin i 2019. Der bruker Lapid på originalt vis ei franskordbok til å uttrykka identitetskonflikten til ein israelar, som har «flykta» frå Tel Aviv til Paris etter fullført militærteneste. Slik regissøren sjølv gjorde i si tid.