Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Klassekampen har testet de nye og billige appbaserte drosjetjenestene:

Til Slottsparken for 55 kroner

Ahmad Ghazal er helt ny som taxisjåfør og har kjørt for Bolt i 4-5 dager. Foto: Siv Dolmen

ARBEID: Aldri har det vært billigere å kjøre drosje. Men hvordan påvirker taxireformen sjåførene?

Regjeringens taxireform skal gjøre det lettere for forbrukerne og sjåførene. Grensa på hvor mange som kan få drosjeløyve, er fjernet. I gårsdagens Klassekampen sa Peter Frølich, stortingsrepresentant for Høyre, at «det er gledelig at det springer opp nye taxiselskap». Siden reformen har appbaserte plattformer rullet inn i det norske drosjemarkedet. De kan tilby turer til lavere priser enn tidligere. Klassekampen har tatt drosje for å snakke med fem sjåfører om hverdagen på den andre siden av taxireformen. De fleste ønsket ikke å stille med fullt navn og bilde.