Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Konsert for folk innenfor fare: Susanne Sundførs seks dager lange kunstneriske residens på Britannia Hotell i Trondheim.

Til siste åndedrag

PALMEHAVEN: Slik ser det ut etter renoveringen i 2016, der Susanne Sundfør spilte forrige mandag, med totalt fotoforbud. FOTO: WIL-LEE WRIGHT/BRITANNIA HOTELL Wil Lee-Wright

Det var på alle måter et privilegium å høre en av landets største artister tilbake på en konsertscene forrige mandag. Og Sundfør eide rommet i Palmehaven. Men … hvem eier rommet?

Det er siste søndag i mai. Langt utenfor allfarvei, og langt utenfor pandemisk fare, på vei opp til favoritt-tjernet i Lillomarka for årets første ordentlige bad, i naturen. På hodetelefonene lytter jeg meg omvendt kronologisk bakover i diskografien til Susanne Sundfør, som forberedelse til årets første ordentlige konsert, med publikum, dagen etter. Det er da det slår meg, åtte minutter inn i konsertplata «Music for People in Trouble – Live from the Barbican», mot slutten av andre vers av låta «Reincarnation»: