Noen hus er som et levende vesen med egen sjel og vilje. Huset mitt, Brygga, er litt sånn. Det er som en klok gammel mann, som har levd gjennom mye, men fortsatt kan vise noen sprell i ny og ne. Når det stormer ute kan man kjenne de lune bevegelsene Brygga gjør, men det er knapt noe hus i området som står stødigere når det stormer av stiv kuling ute. Brygga rommer mange rare mennesker, og er heller ikke fritt for dyr av ymse slag. Vi har stinkdyr i veggene, rotter i kjelleren, duer på loftet og en katt på taket. Og fisk nedenfor kaia. Plenty of fish.
Koksgrått
«Lords of Chaos»: Hva sitter vi igjen med når Hollywood skal fortelle historien om norsk black metal?
Norsk black metal-historie på ein kino nær deg: Musikar og svartmetallforsker Nina Nielsen har sett «Lords of Chaos».
Importert noregshistorie
Kva Hollywood-versjonen av dei mest dramatiske hendingana i norsk svartmetallhistorie fortel – og ikkje fortel – om Noreg og vårt felles sjølvbilete.
Langhåra gutar i dongerijakker, Volvo 740 på norske landevegar, NRK-hallodamer med stort hår og O’boy sjokoladepulver anno 1993. Slike bilete gir flashbacks til Noreg på 80- og 90-talet, men dette er om lag det einaste som kjenst norsk med filmen «Lords of Chaos». Den svenske regissøren Jonas Åkerlund, best kjent for å ha laga musikkvideoar for artistar som Madonna, Metallica, Rammstein, Roxette og Lady Gaga, har staka opp eit manus rundt dei mest sjokkerande hendingane i norsk svartmetallhistorie, kyrkjebrannane, drapa og konflikten mellom Varg Vikernes og Mayhem-gitarist Øystein Aarseth. Men Hollywood-filmen er ei importert norsk historie. Slik har det etter kvart vorte med black metal i Noreg, at vi ser til utlandet for å forstå fenomenet som skaka nasjonen tidleg på 90-talet.