Teknologiske nyvinninger er ikke noe nytt i musikkindustrien. Hver eneste generasjon har opplevd det. Der industrien selv ikke har sittet i «førersetet» har den måttet ta endringene til etterretning og handle deretter. Dette vil selvfølgelig fortsette – og dagens strømmemodell vil også bli utfordret.
Norske saksofoner
Ola Asdahl Rokkones
Idyll og klangkunst: Solisten har det – og det har jammen orkesteret og.
Topp topp-punkt
Lise Davidsen
Antje Weithaas (fiolin/leder), Det Norske Kammerorkester
Verk av Wagner, Mahler og Beethoven
Lise Davidsen har en verdensstjernes stemmekvaliteter – og om hun rendyrker sin musikalitet, kan hun bli en legende. Hun har nylig debutert ved Glyndebourne, Wiener Staatsoper, BBC Proms, festivalen i Aix-en-Provence, på Covent Garden, og til sommeren synger hun Elisabeth i Tannhäuser i Bayreuth med Gergiev som dirigent. Hun har også skrevet eksklusiv kontrakt med Decca og er utnevnt til årets unge artist av Gramophone. Det er ikke rart at konserten hun gjorde med Det Norske Kammerorkesteret forrige uke var utsolgt. Det var imidlertid orkesteret som sto for kveldens mest gjennomførte prestasjon.