I en verden som blir stadig vanskeligere å forstå, kan den kompliserende kunsten hjelpe oss å tenke videre.
Anki Gerhardsen, teaterkritiker
I LYNGEN: I Eirik Fauskes performance «Vi er dette auget» tar publikum så stor plass at de utgjør en sentral del av selve hendelsen. FOTO: ANKI GERHARDSEN
EGGENDE: Teatergruppen Susie Wang tar oss med til en strand ved havet sammen med et par og et underlig egg i «The Hum». FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK | REALISTISK: Scenografien i «The Hum» er fantastisk, og det er lagt ned et stort arbeid for å skape illusjonen av sand, vann og bølger. FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK
Botnedal Fotografiens Hus i Rådhusgata 20 i Oslo viser utstillingen «Hjørnet på Oslo S – å komme til seg selv» av fotograf Kjersti Botnedal. Hjørnet er i andre etasje på Oslo S, hvor en egen ungdomskultur har eksistert i flere tiår. Botnedal har hengt med ungdommene i fire år, og resultatet er både et dokumentarisk arbeid og portrettarbeid i studio. Her «2003», Philip Aksel Sylvester Østerklev (2017).
Felicia Storm slurper i seg det som var igjen av milkshaken, mens hun fikler med den ene plekterøredobben. Hun ser på mens Maria Müller Møller fortærte en Big Mac, med ketsjup og dressing rennende ned fra hvert munnvik.