Du kan bla til neste sideBla med piltastene
DebattEnergi

En medisin med bivirkning

SKJEBNESVANGERT: Norsk kraftbransje blåser opp vårt bidrag til å dekke EUs energibehov, godt hjulpet av miljøstiftelsen Zero. I virkeligheten vil «Tysklandskabler» drepe industri og blåse opp strømprisene, skriver innleggsforfatter. ILLUSTRASJON: NEI TIL EU

Miljøstiftelsen Zero vil ha flere strømkabler til utlandet, som ledd i «klimaløsningen». Zero vil derfor ha Norge inn i Acer, så norske myndigheter får mindre styring av energipolitikken. Da blir det lettere for kraftbransjen å få bygd flere kabler. Zero har annonsert sitt ja til Acer på sin nettside, der det også framgår at kraftbransjen er Zeros viktigste inntektskilde.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen