Hydrogenstudien er utført av det norske forskingskonsernet Sintef og det franske petroleumsinstituttet Ifpen, med Deloitte som prosjektleiing.
Studien er i hovudsak finansiert av olje- og gassbransjen, mellom dei Equinor og Norsk olje og gass.
Ein hovudkonklusjon er at hydrogen kan bidra til å fjerne klimautslepp i EU i betydeleg større grad enn det EUs eigne prognosar tilseier.
I studien blir det anslått at etterspurnaden etter hydrogen kan vekse til over 100 millionar tonn i 2050.
Det svarer til 3300 terawattimar – over 21 gonger så mykje som Noregs totale produksjon av elektrisk kraft i dag.
Sintef og Ifpen konkluderer samtidig med at såkalla blått hydrogen vil vere avgjerande for å nå klimamåla på ein kostnadseffektiv måte.
Blått hydrogen er hydrogen som er framstilt av naturgass, men med fangst og lagring av CO2 (CCS).
Den mest kostnadseffektive løysinga vil ifølgje studien innebere ei massiv satsing på CCS, med ein lagringskapasitet på 1400 millionar tonn CO2 per år i 2050.
Riksrevisjonen retter alvorlig kritikk mot Nav og Trygderetten for å bruke altfor lang tid på å behandle brukernes klager på vedtak om økonomiske ytelser.
Saksbehandlingstidene i klage- og ankesakskjeden i Nav og Trygderetten er for lange og har blitt lengre over tid. Lang saksbehandlingstid fører til en større belastning og personlig påkjenning for brukeren og for nærstående som er avhengig av brukerens inntekter, fastslår Riksrevisjonen i en rapport som ble offentliggjort i går.
KRITISK: Per Kristian Foss. Torstein Bøe
Den gjennomsnittlige saksbehandlingstida fra klage til endelig vedtak gikk opp fra 17 til 19,5 måneder i perioden 2014 til 2019.
For Trygderettens vedkommende har tidsbruken doblet seg til sju måneder i denne perioden.