Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Radioprogram kritiseres for uklart skille mellom redaksjonelt og kommersielt innholdTrekkes fra nettsidene

Radio med bitter bismak

MANGE JERN I ILDEN: Lege, forfatter, blogger, kostholdsekspert og gründer. Berit Nordstrand har mange hatter, og ifølge eksperter på presseetikk har ikke Radio Trondheim lykkes med å holde dem atskilt. FOTO: TERJE PEDERSEN, NTB SCANPIX Pedersen, Terje

Radio Trondheim blandet reklame og redaksjonelt innhold i radioprogram med lege og gründer Berit Nordstrand. – Helt uakseptabelt, mener ekspert på presseetikk.

«Veldig god og veldig mørk, ikke sånn vanlig sjokolade i butikken fra Freia og Nidar, for den her er mer bitter …», sier programleder Klaus Sonstad i Radio Trondheim idet han spiser en bit sjokolade på kjøkkenet til lege, forfatter og gründer Berit Nordstrand i Trondheim.