Maskiner med mer
Oslo Konserthus: Komponistprofil og en stor overraskelse.

Henrik Hellstenius: «Petites Machines»
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn
Sin egen historie: Den siste Jerry Lee Lewis-biografien er den beste.
I 1987 stirret jeg inn i de svarte øynene til Jerry Lee Lewis. Sammen med Johnny Cash, Carl Perkins, Roy Orbison og plateprodusenten Chips Moman satt Lewis på et lite podium foran meg og en liten forsamling musikkjournalister. Moman var til stede som produsent av plata «Class of ‘55: Memphis Rock & Roll Homecoming», utgitt våren 1986. En plate som ett år seinere var sendt til de evige billigkasser, og det med god grunn. Men av mystiske årsaker hadde noen lagt gode penger i potten for å bruke platen til å få fokuset tilbake på Memphis som musikkby, blant annet ble vi inviterte busset til legendariske Sun Studio for omvisning. Tidligere på dagen hadde det vært pressekonferanse på det historiske hotellet Peabody i Memphis sentrum.
Allerede abonnent? Logg inn