Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Moderne gammeldags

Klokken er halv åtte en hverdagskveld. Rundt salongbordet til «Sylvi» sitter ni damer. Barna til Sylvi er på rommene sine. Mannen «Karl» er på besøk hos mannen til den festlige nabokona. Sistnevnte sitter også rundt bordet. Tupperware-selskapet er i gang. Helt fra eller plastprodukter for matlaging og -lagring fra det verdensomspennende firmaet Tupperware gjorde sitt inntog i private norske hjem i 1964 har det blitt arrangert tupperwareselskaper i tusenvis av norske hjem. I dag, 40 år senere, selges produktene fortsatt med suksess på hjemmeselskaper rundt salongbord her til lands. Men hvorfor er tupperwareselskapene fortsatt populære? Og hvem deltar i dem?

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?