Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Songen er ikkje den same

Joni MitchellBoth Sides Now(Frå 1969 og 2000)Joni Mitchell på The Johnny Cash Show i 1970. Ho er slank, lys, vakker. Johnny Cash er tydelig oppslukt av henne. Ho syng «Both Sides Now» med nærmast kokett soprano-stemme. Joni Mitchell med symfoniorkester i 2000. Ho er vaksen, mogen, introvert. Ho syng «Both Sides Now» med mørk alt-røyst. Tretti år seinare kjem altså songen ned toglinjene med bremsane på. Skjelvande inn i byen. For sein. For sein. For sein. Kva skjedde? Songen er ikkje den same. Noko må ha skjedd. Eg veit ikkje. Eg veit bare at noko har skjedd med songen. Det er som om han har lege for lenge i vatn. Han har svulma opp, blitt større, kraftigare. Det blonde hippie-ikonet, folk-prinsessa er forvandla til ein figur ved bardisken. Portrett av kunstnaren som vaksen kvinne. Som om ho stått modell for eit av måleria til Edward Hopper. Ho sit der med ein sigarett i handa og eit glas vin foran seg. Røyken løyser seg sakte opp i lufta. Så, kva skjedde? Eg ser Joni Mitchell i baksetet av ein bil. Ho skriv nye songar. Ho er ein flyktning ute på vegen. Ho noterer verselinjer ute på highwayen. Ho snublar over eit refreng på ein bensinstasjon. Ho hører ein akkord i eit venterom. New Mexico. British Columbia. Alberta, Canada. Eg ser Joni Mitchell i fly over Frankrike, Spania, Kreta, California. Ho sit ved vindauget. Sete 3A. Ho ser ned på skyene. Englehår. Iskremslott. Sigarettrøyk. Ho har sett på skyene frå begge sider. Eg ser Joni Mitchell stå opp. Ein kopp kaffi før alle andre har stått opp. Det varme vatnet i dusjen. Det kalde morgonregnet. Dei mørke kafédagane. Skilsmissa. Kråker som lettar i skumringa. Dagboka full av notat. Vinglasa på The Baked Potato Club. Radiostasjonane. Aviskritikkane. B-sidene. Lydprøvane. Lyskastarane. Løyndomane. Dei raude låvane frå barndomen. Dei blå motellromma i Texas. Elskarar som passerer, som om dei var bilar i regnet. Høre Benny Goodman komme flytande gjennom dei snøtunge trea. Sovne i lufta. Vakne i taxien. Cowboyane og flyplassane. Ei stemme som seier: Reis frå gata di og kom her til meg. Gifte seg på nytt. Gifte seg med Larry. Kysse Larry. Halde rundt Larry. Skjelve. Grine. Le. Komme heim midt på natta. Korleis gjekk det i dag, kjære? Sjå kjærleiken frå begge sider. Ikkje skjønne så mykje av det heile. Eg ser Joni Mitchell reise seg frå bardisken. Ho går bort til Wurlitzeren. Ho velgjer ein song. Ein av sine eigne. Ho ser over han på nytt. Ho syng han på nytt. Denne gongen syng ho som seg sjølv. Denne gongen syng ho full av liv. Eg tenker at det må vere det som har skjedd. Ho har levd. Ho har stått opp om morgonen. Ho har gått til sengs om kvelden. Ho har røykt for mykje. Ho har elska og grine. Wayne Shorter sin saksofon kjem ut av Wurlitzeren. Joni Mitchells stemme kjem ut av Wurlitzeren. Livet sett frå begge sider. Livet i to songar.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen