Du kan bla til neste sideBla med piltastene

• Det nye delenettstedet Buzzit.no gjør stor suksess • Sprer artikler gjennom sosiale medier

Vokser seg stor på deling

Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN

Det nye nettstedet Buzzit.no gjør nyhetssaker delbare på nett og har fått over 120.000 daglige brukere på seks uker.– Sosiale medier blir vår nye forside, tror Nordlys-redaktør.

Bare seks uker gammel er Buzzit.no i ferd med å endre norsk medielandskap. Buzzit sprer artikler som egner seg for deling på Facebook og har hatt over 400.000 brukere på én dag. Suksessen viser at det blir stadig viktigere å nå leserne på sosiale medier, sier Jostein Larsen Østring i avisa Nordlys.

Git: master, Build env: production, running in production mode, Sanity: production