Marie Bovo lar de firbeinte lede henne gjennom Valparaíso.
Man kødder ikke med den perfekte utstillingen til Elisabeth Haarr og Marianne Hurum.
Det omstridte maleriet av Emmett Till glimrer med sitt fravær i Dana Schutz-utstillingen på danske Louisiana.
Smaksprøver fra grafikkens sagnomsuste periode – og fra Nicolai Tangens stadig større samling.
Håpet om en bedre verden hviler tungt over Ahmed Umars utstilling på Kunstnernes Hus.
På K-U-K blør to utstillinger inn i hverandre.
Lars Ramberg fortsetter sitt arbeid med by, lys og tekst i et monumentalt verk på Økernsenteret. Trolig blir det vinterens mest sette kunstnyhet.
Unge Kunstneres Samfund passer som hånd i hanske i sine nye, ærverdige lokaler.
Er det dette som er neo-postkonseptekspresjonisme?
I Ingvild Eirings installasjoner forsøker mus å få kontakt med det hinsidige.
Per Barclay gir det gamle pissoaret i Stensparken varmen tilbake.
Årets stipendutstilling føyer seg inn i tradisjonen for relevante deltakere og poengterer internasjonaliseringen av norsk kunst.
Verk som peker bakover – og nedover.
Fortidens amerikanske popkultur ruver i Mike Kelleys første separatutstilling i Norge.
For halvannet tiår siden fremsto Arne Ekelands verk daterte. På K.U.K i Trondheim vibrerer de i et her og nå.
Tiril Hasselknippes stemningsfulle skulpturvandring på Lillestrøm byr på gleder for store og små.
Den tyske fotografveteranen Candida Höfer – på sitt mest storslåtte – har fylt Galleri K med tradisjonstunge kirker, operaer og biblioteker.
I det ene øyeblikket kjenner du lukta av reinsdyr. I det neste tenker du på Keith Haring
Det oppstår en uventet intens symbiose i Magne Furuholmens utstilling på Galleri Ismene.
Iver Jåks tenkte med blyant og papir.
Truser i vinden.
Franske Camille Henrot skjønnmaler ikke morskapet. Men vakre er akvarellene hennes like fullt.
Neo-post-neopost- ekspresjonismen bak glassruta.
Fascinerende objekter og kombinasjoner.
Espen Gleditschs fotografier fanger Parthenon-frisens skyggeside.
Utstillingen «Åpne dører» i Dronning Sonjas KunstStall bærer preg av at de kongelige alltid er på jobb.
Forstyrrende firkanter.
Uhåndgripelig tid og optiske illusjoner.
Gnistrende streker møtes.
Hans Hamid Rasmussen har latt tvilen komme bildene sine til gode.
I «Rippling» går Anne-Karin Furunes’ kollegaer og studenter i dialog med verket hennes.
Eleganse og gåtefull overnaturlighet.
Ikke like perfekt som barnetegninger, men nesten.
Kroppslig – og mental – dramatikk.
Skjønnhet med kanter.